How to Prepare Pajeri terung resepi Mashi Paling Sedap

Pajeri terung resepi Mashi. Pajeri terung merupakan menu seakan kari terung namun ianya agak pekat dan sedikit manis berbanding kuah kari. Bahan kerisik dan udang kering yang diletak. Resepi Pajeri Terung yang lazat dari utara.

Pajeri terung resepi Mashi Resepi yang simple dan sedap untuk kali ini ialah PAJERI TERUNG SPECIAL(MESTI CUBA). Bahan-bahan dan cara memasak lebih kurang sama sahaja namun suatu perbezaan akan terasa jika tahu teknik rahsia memasak pajeri terung kaw! Pajeri nenas ini saya gandingkan dengan Ikan Cencaru Sumbat Sambal dan Udang Goreng garam kunyit sebagai hidangan tengahari. You can cook Pajeri terung resepi Mashi using 12 ingredients and 4 steps. Here is how you achieve that.

Ingredients of Pajeri terung resepi Mashi

  1. Prepare 1 of biji bawang merah.
  2. You need 2 ulas of bawang putih.
  3. It's 1 of kulit kayu manis.
  4. It's 1 of bunga lawang.
  5. Prepare 4 of sudu besar rempah kari adabi.
  6. Prepare 2 of sudu besar kerisik.
  7. Prepare of Garam.
  8. You need of Gula.
  9. You need of Minyak masak.
  10. It's of Segelas Air.
  11. You need 5 batang of terung.
  12. You need 5 of biji cili padi.

Makan dengan nasi putih panas panas, memang sedap sangat. Jom kita layan resepi yang saya belajar dari Kak Limah. Masuk Terung, Garam, Gula Melaka, Kerisik, Boh Kiub Ikan Bilis Sikit, Last Sekali Boh Cabai Muda, Rasa. Perkongsian resepi viral di Internet serta petua menajdikan menu masakan lebih sedap.

Pajeri terung resepi Mashi instructions

  1. Panaskan setengah senduk minyak. Tumiskan bawang putih dan merah yang telah dicincang halus..
  2. Tumiskan sekali dengan kulit kayu manis, bunga cengkih dan serbuk kari hingga pecah minyak..
  3. Masukkan air dan terung. Biar hingga mendidih dan terung agak lembut..
  4. Bila air sudah agak kering, masukkan kerisik, 2 cubit garam 4 sudu gula dan cili padi. Kacau sehingga rata dan siap dihidangkan..

Orang kata, kebahagaian itu datangnya daripada makanan. Selain resepi pajeri nenas ini, kami juga memaparkan resepi-resepi lain yang turut mendapat perkongsian ramai. Jemput baca dan lihat kesemua resepi kami yang semuanya sedap dan mudah untuk dicuba. Jangan lupa untuk LIKE dan SHARE ya! Pajeri Terung Wan Chu Yang Mudah dan Paling Sedap.

Komentar

Postingan populer dari blog ini

How to Make Tart nenas cube Sedap

Recipe: Beehoon Goreng Tanpa Kicap Sedap

Recipe: Bihun Sejuk Kimchi Terbaik