How to Make Cheesekut Paling Sedap

Cheesekut. Nak makan tapi tak tahu nak makan apa?. Resepi Cheesekut Original Kek Biskut Cream Cheese Sarawak, marble lava cheese tart cake , kek span lemon blueberry pandan pisang strawberry, biskut cream. Kalau boleh nak yang senang buat, mudah pek dan senang nak hidang.

Cheesekut Tak perlu korang nak kena kukus dengan alat pengukus atau guna oven bagai. Resepi cheesekut ini sangat terkenal dan amat mudah sekali untuk dibuat. Cheesekut is a combination of cheese and cream crackers biscuits. You can cook Cheesekut using 6 ingredients and 3 steps. Here is how you achieve that.

Ingredients of Cheesekut

  1. You need 250 gm of cream cheese.
  2. It's 1/2 tin of susu pekat.
  3. You need 1 kotak of kecil susu segar.
  4. You need 1 of paket biskut duluxe cracker.
  5. Prepare of *saya gunakan lebihan biskut yang dihancurkan untuk hiasan atas.
  6. You need of *boleh juga gunakan nestum atau milo. Ikut kesukaan anda.

Cheesekut merupakan gabungan cheese (keju) dan juga biskut. Tak disangka - sangka, cheesekut merupakan kombinasi yang amat menarik, memberikan variasi rasa manis, lemak dan masin. Cheesekut ni dessert @ pencuci mulut yang paling senang dan sedap untuk dibuat dan dimakan. Kalau nak tengok tutorial macam mana saya buat cheesekut ni, boleh tengok video kat bawah ni ok.

Cheesekut instructions

  1. Masukkan cream cheese, susu pekat dan 2 sudu susu segar kedalam blender. Kisar sehingga sebati.
  2. Lapik loyang dengan plastik. Celupkan biskut kedalam susu segar. Susun atas loyang. Celup sekejap sahaja untuk elakkan biskut lembik. Tuang adunan cheese ke atas biskut. Boleh tabur nestum. (optional).
  3. Ulang step yang sama sehinngga habis. Pastikan lapisan atas sekali ialah cheese. Saya tabur lebihan biskut yang telah dihancurkan. Nak tabur nestum pon boleh. Terpulang. Dah siap boleh lah disimpan didalam peti sejuk..

Beberapa hari yang lalu sahabat blogger yang udah lama gak ngeblog :D, Greiche Dian, posting di Path-nya, resep kue yang katanya lagi happening di group ibu-ibu doyan masak di Malaysia. Mari kami kongsikan resepi cheesekut wajib anda cuba. Makanan pencuci mulut enak dinikmati selepas waktu makan utama.

Komentar

Postingan populer dari blog ini

How to Make Tart nenas cube Sedap

Recipe: Beehoon Goreng Tanpa Kicap Sedap

Recipe: Bihun Sejuk Kimchi Terbaik