Easiest Way to Prepare Masak lomak cili api ketam Paling Sedap

Masak lomak cili api ketam. Resepi Ketam Masak Lemak Cili Api yang tak asing lagi, pastikan ketam yang segar dan hidangan anda menjadi lazat. Jadi untuk masak lemak hari ini, saya menggunakan Masak Lemak Cili Padi Nogori. Hanya menggunakan santan, cili padi dan kunyit sahaja.

Masak lomak cili api ketam Ketuk kulit ketam dengan lesung batu sehingga kulit sedikit pecah supaya senang dimakan kemudian. Tentu ramai yang menggemari masak lemak cili api. Kena pula dengan air tangan ibu di kampung. You can have Masak lomak cili api ketam using 7 ingredients and 5 steps. Here is how you achieve it.

Ingredients of Masak lomak cili api ketam

  1. You need 2 of ekor ketam.
  2. You need of Cili padi (nak pedas letak lebih).
  3. You need of Sebatang serai.
  4. Prepare of Semangkuk besar santan.
  5. Prepare of Garam.
  6. You need 1 of sk serbuk kunyit (kunyit hidup lebih cantik).
  7. Prepare of Kacang buncis.

Com: Terima kasih Kak Raja kerana sudi berkongsi Resepi Ketam Masak Lemak Cili Api yang sedap ini. Bersihkan ketam, dan leraikan bahagian kaki yang bersepit. Kemudian masukkan pati santan. "Masak Lomak Cili Api" is a traditional Malay dish that is especially popular in Negeri Sembilan. So an open barbecue like this would be a common sight at the restaurants where masak lemak cili api is served.

Masak lomak cili api ketam instructions

  1. Cuci bersih dan potong ketam mengikut kebiasaan..
  2. Masukkan santan,cili yang telah ditumbuk, serai yang dititik, garam dan kunyit kedalam periuk. Hidupkan api dan tunggu hingga mendidih..
  3. Setelah santan mendidih masukkan ketam dan tunggu sehingga ketam berubah kepada warna merah..
  4. Setelah ketam berubah warna dan mendidih masukkan kacang buncis yang telah dopotong..
  5. Setelah 5 minit padamkan api dan hidangan sedia untuk dinikmati.n.

Every restaurant has their own way of barbecuing the meats, using a variety of wood fire such. Masak Lemak Cili Api adalah satu hidangan yang popular di Negeri Sembilan. Sebenarnya selain menggunakan daging salai, kita boleh juga nak masak ayam, ikan, ketam atau udang. Resepi Ayam Masak Lemak Cili Api yang sangatlah sedap. Che Nom sangat beruntung kerana ada seorang follower yang ikhlas.

Komentar

Postingan populer dari blog ini

How to Make Tart nenas cube Sedap

Recipe: Beehoon Goreng Tanpa Kicap Sedap

Recipe: Bihun Sejuk Kimchi Terbaik