How to Prepare Bihun goreng tomyam Sedap

Bihun goreng tomyam. Terinspirasi untuk buat bihun goreng tomyam setelah berjaya membuat nasi goreng tomyam yang sedap. Bahan asasnya adalah sama iaitu bawang, cili, serai. Rasa tomyam dengan udang serasi bersama bihun yang lembut sedap.

Bihun goreng tomyam Kalau agak-agak dah bosan dengan bihun makcik kantin, atau bihun singapore, bleh la try resepi mudah nih. Resepi ni aku amik dari Kak Ain. Bihun Goreng is a popular hawker food where it is usually served on banana leaves similar to pancit habab together with makeshift chopsticks made with two lidi sticks. bihun tomyam nutrition facts and nutritional information. You can cook Bihun goreng tomyam using 5 ingredients and 2 steps. Here is how you cook it.

Ingredients of Bihun goreng tomyam

  1. You need 1 of biji bwg besar.
  2. Prepare 5 ulas of bwg putih.
  3. You need 5,6 of biji cili padi.
  4. Prepare 3,4 of sdb pes tomyam.
  5. Prepare 1 of bungkus bihun.

Nasi goreng tomyam ini biasanya terdapat di gerai - gerai tomyam sekitar negara. Zaman pun sudah berubah, daripada membeli tomyam sahaja, sekarang orang kita sudah pandai mengolah dan. Masakan bihun goreng menjadi makanan selingan dan nikmat disantap dengan cabe rawit. Inilah rahasia bumbu masakan bihun goreng yang dilengkapi dengan cara memasak bihun goreng secara.

Bihun goreng tomyam step by step

  1. Tumis bahan2 kisar.
  2. Letak isi ayam kemudian letak pes tomyam dan cili padi.Kalau nk ltk cili pes pun boleh.Masukkan sedikit air kemudian masukkan bihun yg telah direndam lembut.Gaul rata sehingga mihun lembut.Boleh tabur daun ketumbar utk lebih rasa tomyam..

Bihun goreng pedas, sajian istimewa untuk keluarga tercinta dengan mudah dan praktis dicoba di rumah. Bihun merupakan bahan yang seringkali digunakan dalam beberapa olahan seperti soto. Resep bihun goreng yang beragam. dengan bumbu lengkapnya, cocok untuk variasi hidangan sederhana sampai istimewa. Cara Membuat Bihun Goreng Enak Spesial Mudah. Langkah pertama adalah rendam bihun mentahnya dengan air panas sampai lunak.

Komentar

Postingan populer dari blog ini

How to Make Tart nenas cube Sedap

Recipe: Beehoon Goreng Tanpa Kicap Sedap

Recipe: Bihun Sejuk Kimchi Terbaik