Recipe: PAJERI NENAS sesedap rasa #phopByMiliMohd #cookPadMalaysia #menuBersahur yang Mudah

PAJERI NENAS sesedap rasa #phopByMiliMohd #cookPadMalaysia #menuBersahur. Pajeri nenas ini saya gandingkan dengan Ikan Cencaru Sumbat Sambal dan Udang Goreng garam kunyit sebagai hidangan tengahari. Makan dengan nasi putih panas panas, memang sedap sangat. Jom kita layan resepi yang saya belajar dari Kak Limah.

PAJERI NENAS sesedap rasa #phopByMiliMohd #cookPadMalaysia #menuBersahur Pajeri dimasak ikut cita rasa masing-masing. PAJERI NENAS UDANG KERING SIMPLE BY M. Resepi Pajeri Nenas kegemaran orang dari utara Malaysia. You can have PAJERI NENAS sesedap rasa #phopByMiliMohd #cookPadMalaysia #menuBersahur using 11 ingredients and 4 steps. Here is how you cook it.

Ingredients of PAJERI NENAS sesedap rasa #phopByMiliMohd #cookPadMalaysia #menuBersahur

  1. It's 1 of biji nenas (potong bulat atau potong kiub).
  2. It's 1 of cwn santan pekat (boleh kurangkan saya guna 1/2 cwn ajee).
  3. You need 2 of sudu serbuk kari daging.
  4. It's 1 of biji bawang besar *.
  5. You need 2 ulas of bawang putih *.
  6. Prepare 1 of inci halia *.
  7. You need 1 of btg kayu manis.
  8. Prepare 2 of kuntum bunga lawang.
  9. You need of Belacan (optional jika suka)*.
  10. Prepare 1 of sudu kerisik.
  11. It's of Gula..garam..serbuk perasa (sesedap rasa-adjust la sendiri yee..

Masukkan nenas, garam dan gula secukup rasa. Masak sehingga pekat. fifi baru je msk ni smlm. pajeri nenas mmg best one of my favourite! Percubaan pertama buat pajeri nenas.slalu makan yg mak wiyah buat mmg puas hati sedap tak terkata.wiyah buat sedikit berkuah makan sama ikan goreng , ayam goreng atau pun ikan masin dgn nasi panas.wallllah mmg terbaik la! Pajeri Nenas ini merupakan masakkan yang amat popular di bahagian utara Malaysia.

PAJERI NENAS sesedap rasa #phopByMiliMohd #cookPadMalaysia #menuBersahur instructions

  1. Tumiskan semua bahan bertanda * sehingga agak kering..kemudian masukkan kayu manis..bunga lawang tunggu sehingga naik bau/minyak.
  2. Masukkan rempah kari yg dibancuh menjadi pes..tunggu sehingga serbuk kari masak dan naik minuak...
  3. Sementara itu...nenas di buang kulit dan matanya...kemudian potong bulat..potong separuh..potong kiub pon boleh(terpulang).
  4. Bila bahan tumis tadi sudah masak..masukkan nenas...kemudian masukkan santan dan kerisik...tunggu sehingga mendidih...perasakan dgn garam..gula..serbuk perasa...tutup api..siap utk dimakan bersama nasi panas2 dan ikan kering/masin goreng+bawang+cili padi😋😋.

Terdapat pelbagai jenis pajeri yang anda boleh cuba masak. Ini adalah pajeri nenas dan ia adalah salah satu masakan pajeri yang paling kerap dimasak. Tak semua orang suka makan pajeri nenas dan pajeri terung tetapi mereka yang suka kebanyakannya tahu cara mudah untuk memasak makanan ini yang digandingkan dengan rempah kari serta santan dan beberapa bahan lain. Cara Membuat Pajeri Nenas credit to rosehayatie_kitchen pajeri nenas,pajeri terung,pajeri nenas resepi,pajeri terung Pacri Nanas biasa dihidangkan sebagai pelengkap masakan-masakan bersantan sebagai menyeimbang rasa. Pajeri nanas bercampur dengan terung adalah salah satu lauk yang sangat sedap.

Komentar

Postingan populer dari blog ini

How to Make Tart nenas cube Sedap

Recipe: Beehoon Goreng Tanpa Kicap Sedap

Recipe: Bihun Sejuk Kimchi Terbaik