Recipe: Cheesekut Istimewa

Cheesekut. Nak makan tapi tak tahu nak makan apa?. Resepi Cheesekut Original Kek Biskut Cream Cheese Sarawak, marble lava cheese tart cake , kek span lemon blueberry pandan pisang strawberry, biskut cream. Kalau boleh nak yang senang buat, mudah pek dan senang nak hidang.

Cheesekut Antara pencuci mulut yang terkenal pastinya Cheesekut. Perlu diingat bahawa tiada resipi yang salah atau betul dalam menghasilkan cheesekut enak, asalkan anda masih mengekalkan sukatan bahan asas yang. Cheesekut ni dessert @ pencuci mulut yang paling senang dan sedap untuk dibuat dan dimakan. You can cook Cheesekut using 6 ingredients and 8 steps. Here is how you cook that.

Ingredients of Cheesekut

  1. It's 250 gram of cream cheese.
  2. You need 50 gram of mentega.
  3. Prepare 1 1/2 cawan of susu pekat.
  4. You need 1 cawan of susu segar.
  5. It's 1 cawan of nestum.
  6. It's 30 keping of biskut kering.

Kalau nak tengok tutorial macam mana saya buat cheesekut ni, boleh tengok video kat bawah ni ok. Cheesekut merupakan gabungan cheese (keju) dan juga biskut. Tak disangka - sangka, cheesekut merupakan kombinasi yang amat menarik, memberikan variasi rasa manis, lemak dan masin. Cheesekut is a combination of cheese and cream crackers biscuits.

Cheesekut instructions

  1. Adun sebati cream cheese, mentega dan susu pekat. Kalo rasa pekat sangat boleh la letak air satu atau dua sudu..
  2. Sediakan bekas dan lapik bekas tu dengan plastik supaya cheesekut tu mudah nk dikeluarkan bila dah siap..
  3. Celup biskut kering dalam susu segar dan susun dalam bekas..
  4. Ratakan adunan cream cheese tadi atas biskut yg telah disusun dalam bekas..
  5. Tabur nestum atas cream cheese..
  6. Ulang langkah 3 hingga 5 sehingga selesai..
  7. Masukkan cheesekut yg dh siap dalam peti sejuk lebih kurang 3-4 jam..
  8. Sudah boleh dipotong dan dimakan. Time nk makan boleh letak topping yg diminati. Saya ada letak topping salted caramel n coklat. Selamat mencuba. 😁.

Cara buat cheesekut ni memang mudah jee. Tak perlu korang nak kena kukus dengan alat pengukus atau guna oven bagai. Resepi cheesekut ini sangat terkenal dan amat mudah sekali untuk dibuat. Beberapa hari yang lalu sahabat blogger yang udah lama gak ngeblog :D, Greiche Dian, posting di Path-nya, resep kue yang katanya lagi happening di group ibu-ibu doyan masak di Malaysia. Rasa penuh lemak berkrim Cheesekut ini.

Komentar

Postingan populer dari blog ini

How to Make Tart nenas cube Sedap

Recipe: Beehoon Goreng Tanpa Kicap Sedap

Recipe: Bihun Sejuk Kimchi Terbaik