How to Prepare Bihun goreng simple Paling Sedap

Bihun goreng simple. Bahan-bahan yg diperlukan:- BIHUN MINYAK MASAK BWG PUTIH BWG MERAH CILI KISAR SOS TIRAM. Bihun Goreng is a popular hawker food where it is usually served on banana leaves similar to pancit habab together with makeshift chopsticks made with two lidi sticks. BAHAN B - bahan ini bergantung pada jumlah bihun yang di gunakan squid ball.

Bihun goreng simple The description of Bihun Goreng Spesial. Bihun atau mihun merupakan nama salah satu jenis makanan dari Tiongkok, bentuknya seperti mi. separuh peket kecil perencah bihun goreng adabi (boleh je habiskan satu peket tu kalau suka). simple je kan. tak payah sos tiram or sos dan sebagainya. kalau korang ada sos tiram dan sos cili. Berikut ini IDN Times kasih beberapa pilihan resep bihun goreng yang sederhana ala rumahan dan gampang untuk membuatnya. You can cook Bihun goreng simple using 10 ingredients and 2 steps. Here is how you cook that.

Ingredients of Bihun goreng simple

  1. Prepare 1/2 of peket bihun direndam.
  2. Prepare 100 of dm isi ayam dipotong.
  3. You need 2 of biji bawang merah kecil.
  4. It's 1 ulas of bawang putih.
  5. It's 1 of sudu besar serbuk cili Faiza.
  6. It's 1/4 sudu teh of garam.
  7. It's 1/4 sudu teh of gula.
  8. Prepare of Secubit kuib ayam.
  9. You need 2 of tangkai sayur sawi dipotong.
  10. You need 1 cawan of air.

Bihun goreng merupakan salah satu makanan favorit masyaraka Indonesia. Demikianlah artikel tentang Resep Bihun Goreng Singapore. Tak lupa kami ucapkan terima kasih, karena kesediaannya. Anda penggemar bihun goreng Singapore, tapi tidak tahu cara memasaknya?

Bihun goreng simple step by step

  1. Tumis bawang merah kecil dan bawang putih sehingga naik bau. Masukkan ayam dan masak seketika. Masukkan serbuk cili dan goreng sampai garing..
  2. Masukkan bahan perencah, garam, gula dan sedikit serbuk maggi cukup rasa. Kacau sebati. Masukkan sayur sawi dan kacau. Masukkan bihun dan kacau sekata. Masukkan air dan biarkan bihun lembut. Setelah semuanya digaul bersama tutup api dan hidangkan. Mudah sedap dan menyelerakan..

Mungkin ada di antara anda yang pernah merasai keenakannya namun tidak tahu itu sebenarnya adalah bihun goreng. Dengan Bismillah, Assalamualaikum dan Salam Sejahtera, Sepanjang minggu ini saya hanya masak menu ringkas untuk hidangan malam sekeluarga. Biasanya saya akan sediakan menu nasi putih. Saya memang suka sesuatu yang rasanya simple. Resep Bihun Goreng Hemat ala jajanan kantin sekolah :P oleh Tintin Rayner.

Komentar

Postingan populer dari blog ini

How to Make Tart nenas cube Sedap

Recipe: Beehoon Goreng Tanpa Kicap Sedap

Recipe: Bihun Sejuk Kimchi Terbaik