Easiest Way to Prepare Bihun goreng singapore Istimewa

Bihun goreng singapore. Bahan C Bihun goreng Singapore amat mudah untuk dimasak kerana ianya tidak memerlukan banyak bahan. Berbeza dengan bihun goreng yang biasa kita lihat, bihun goreng ini putih warnanya. Selain daripada itu, ianya juga ada rasa pedas sensasi yang didapati oleh lada hitam.

Bihun goreng singapore Tak pasti pula bagaimana masakan ini mendapat nama begitu dan apa kaitannya dengan Singapura, tetapi rasanya memang sedap jika digabungkan dengan seafood yang segar seperti udang dan sotong. Warnanya yang putih kerana tidak dimasukkan kicap mahupun cili kisar. Ayam/udang. salam Azie, meleleh tengok bihun singapore tu, lama dah tak buat bihun putih tu ada cili jeruk mmg perrhhh lah. You can cook Bihun goreng singapore using 12 ingredients and 5 steps. Here is how you cook it.

Ingredients of Bihun goreng singapore

  1. It's of Bawang merah.
  2. Prepare of Bawa putih.
  3. You need of Udang kering.
  4. It's of Cili padi padi merah.
  5. Prepare of Semua bahan diblend.
  6. You need 1 cawan of air.
  7. You need of Isi ayam.
  8. It's of Bihun.
  9. It's of Garam.
  10. Prepare of Gula.
  11. You need of Option.
  12. It's of Scramble egg.

Sedapnya kak liza. makan dengan sambal kicap.phuhhh! sedap.. Terima kasih, semlm sy masak bihun singapore ni ikut resipi chef. Spicy garlic fried chicken (Kkanpunggi: 깐풍기). Hai viewers DB yang kami sayangi, kali ini Dapur Biru ingin kongsikan resipi bihun goreng Singapore untuk anda semua.

Bihun goreng singapore instructions

  1. Tumis bahan blend hingga naik bau.
  2. Masukkan secawan air, masak hingga mendidih..
  3. Masukkan isi ayam. Masak lagi.. Masukkan garam, gula. Masukkan lobak merah y dihiris panjang..
  4. Masukkan bihun. Tambah air jika bihun masih keras.
  5. Kacau hingga sebati..

Sangat mudah untuk membuatnya dan yang pasti sedap tau! Selain itu, sayur pilihan saya kalau untuk mee hoon adalah kubis dan karot, berbeza dengan mee goreng yang menggunakan sayur sawi. Kalau ada, sedikit cendawan telinga kera. Ala ala sayur yang digunakan dalam Singapore Mee hoon saya di SINI. Tapi apa apa pun mee hoon goreng saya kali ini memang sangat sedap.

Komentar

Postingan populer dari blog ini

How to Make Tart nenas cube Sedap

Recipe: Beehoon Goreng Tanpa Kicap Sedap

Recipe: Bihun Sejuk Kimchi Terbaik