Recipe: Masak Lemak Ketam yang Mudah

Masak Lemak Ketam. Resipi ini adalah hak cipta tersendiri,ikut selera tekak sendiri. mudah dan semua orang boleh cuba. yang penting kena yakin sedap. Video kali ni sya masak ketam masak lemak. Resepi Ketam Masak Lemak Cili Api yang tak asing lagi, pastikan ketam yang segar dan hidangan anda menjadi lazat.

Masak Lemak Ketam Jadi untuk masak lemak hari ini, saya menggunakan Masak Lemak Cili Padi Nogori. Jom layan resepi di bawah ini. Tapi jika ada gout hati-hati ye. You can cook Masak Lemak Ketam using 9 ingredients and 3 steps. Here is how you cook it.

Ingredients of Masak Lemak Ketam

  1. Prepare 1 kg of ketam.
  2. It's 1/2 of biji nenas.
  3. It's 1 of biji cili masak*.
  4. Prepare 15 of biji cili padi*.
  5. It's 1 of inch kunyit hidup*.
  6. Prepare 1 of labu bawang besar*.
  7. You need 2 batang of serai.
  8. You need 1 kotak of santan.
  9. It's of Garam secukup rasa.

Boleh juga dicairkan kuah dengan sedikit air jika terlalu pekat. Ketam Masak Lemak Daun Kadok от : Masak Sampai Jadi Kali ni kita masak ketam lemak letak daun kadok. in Recipes. Tentu ramai yang mengemari resepi ketam masak lemak cili api. Kena pula dengan air tangan ibu di kampung.

Masak Lemak Ketam step by step

  1. Kisar ke semha bahan yang bertanda (*). Apabila sudah di kisar masakan ia sehingga mendidih..
  2. Apabila sudah mendidih masukan ketam, santan dan garam..
  3. Selelas masukan ketam, santan dan garam biarkan ia mendidih lagi. Apabila sudah mendidih masukan nenas dan gaul sehingga sebati,kemudian tutup api dan siap untuk di hidang 💕😍. Selamat mencuba..

Ketam Masak Lemak Cili Padi Is Done. Bersihkan ketam, dan leraikan bahagian kaki yang bersepit. Ketuk kulit ketam dengan lesung batu sehingga kulit sedikit pecah supaya senang. masak lemak ketam. Hari ini kami bawakan sebuah resepi yang amat istimewa iaitu resepi ketam masak lemak cili api. Tahukah anda, resepi ini amat mudah untuk disediakan?

Komentar

Postingan populer dari blog ini

How to Make Tart nenas cube Sedap

Recipe: Beehoon Goreng Tanpa Kicap Sedap

Recipe: Bihun Sejuk Kimchi Terbaik